فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

خرید آنلاین

توسعه پایدار
خرید آنلاین = تردد کمتر، هوای پاکتر
فروشگاه اینترنتی مواد غذایی فست میتا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fast meata

تغذیه سالم در ماه رمضان

ماه رمضان

تغذیه صحیح در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و باید مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و سبزی ها، قسمت اعظم رژیم غذایی شخص را در برگیرد.

مصرف تمام مواد غذایی باید روی اصول و برنامه باشد. مثلاً اگر می گوییم لبنیات خوب است، باید در نظر داشته باشیم که مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، ایجاد سنگ های مجاری ادراری را بسیار افزایش می دهد.

مصرف مواد پروتئینی (گوشت، مرغ، لبنیات و ماهی) به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آنها باید از سبزیجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از یبوست جلوگیری شود و باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذاهای پروتئینی باعث تشنگی می شود.

در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می گیرند، باید تمام مواد مغذی در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. نوجوانان باید در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند و آب میوه هایی مثل هویج و گوجه فرنگی را بسیار مصرف نمایند.

 

چگونگی روزه گرفتن در ماه رمضان

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان منافع معنوی ، فیزیکی ، روحی و اجتماعی به همراه دارد، ضمن اینکه باید رعایت نکات پزشکی و نحوه تغذیه نیز مورد توجه قرار گیرد. بنابراین نیاز به مصرف غذای زیاد هنگام افطار و سحر نیست ، بلکه آنچه مهم است نحوه رژیم غذایی در این ماه است.

بدن مکانیسم های تنظیم کننده ای دارد که در طی روزه داری فعال می شوند و سوخته شدن مؤثر چربی بدن در این ماه رخ می دهد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت و فعالیت فرد در طی ماه رمضان کافی است. اختلالات بوجود آمده در این ماه ناشی از مصرف زیاد از حد غذا، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم است.

سحری را سبک مصرف کنید.

نیاز فوری بدن در هنگام افطار به دست آوردن یک منبع انرژی به شکل گلوکز(قند خون) برای هر سلول زنده به خصوص سلول های مغز و اعصاب است. خرما و آب میوه منابع خوب قند هستند، لذا هنگام افطار مصرف خرما،  آب میوه، سوپ سبزیجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مایعات بدن توصیه می شود.

 

شام:

گروه گوشت: مرغ، گاو، گوساله، ماهی و ...

گروه نان وغلات: این گروه منبع خوبی از کربوهیدرات های مرکب هستند و تأمین کننده انرژی، پروتئین، مواد معدنی و فیبرهای غذایی می باشند.

گروه لبنیات ( شیر ، ماست ، پنیر و...): شیر و محصلات لبنی منابع خوب پروتئین و کلسیم هستند که برای حفظ بافت بدن و عملکرد های متعدد فیزیولوژیک ضروری می باشد.

گروه سبزیجات: سبزیجات منبع خوب فیبرهای غذایی، ویتامین A و سایر مواد شیمیایی گیاهی که آنتی اکسیدان هستند، می باشد. این مواد در جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی-عروقی و بسیاری از بیماری های دیگر مفید است.

گروه میوه ها: میوه را به عنوان  آخرین قسمت شام یا فاصله کمی بعد از شام مصرف کنید تا باعث سهولت هضم غذا شده و از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری کند. میوه های ترش، ویتامین C  بدن را فراهم می کنند میوه ها منبع خوبی از فیبرهای غذایی هستند. میوه ها و مخلوطی از مغزها را می توان بعد از شام یا قبل از خواب مصرف کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fast meata

زولبیا

زولبیا

زمان تهیه: 60 دقیقه      زمان پخت: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه زولبیا برای 15 نفر:
مواد اصلی:

  1. نشاسته گل (1 لیوان سرخالی): ۱۲۰ گرم
  2. ماست پرچرب (نصف لیوان): ۱۲۰ گرم
  3. آرد (2 ق غ): ۲۰ گرم
  4. زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری
  5. روغن مایع: ۱ قاشق چای خوریپ
  6. گلاب: ۱ قاشق غذا خوری
  7. بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای خوری

مواد لازم برای شربت:

  1. شکر: ۱ لیوان سرخالی
  2. آب: ۱/۳ لیوان
  3. گلاب: ۲ قاشق غذا خوری
  4. زعفران حل شده: کمی
  5. آبلیمو: ۱/۲ قاشق چای خوری
  6. گلوکز مایع: ۱/۲ قاشق غذا خوری
  7. هل: ۳-۴ دانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fast meata

خواص بادمجان

بادمجان

خواص بادمجان

این گیاه که به عربی باذنجان نامیده می شود گیاهی است یکساله و دارای ساقه نسبتاً ضخیم و پوشیده از کرک. ارتفاع ساقه آن تا 70 سانتی متر می رسد. برگهای آن بیضی شکل با نوک باریک و گلهای آن بنفش رنگ است. میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد، به رنگ های بنفش، سیاه، زرد و سفید دیده می شود.

خواص دارویی:

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است. بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است. مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.

  1. بادمجان را حتما باید به حالت کاملا رسیده مصرف کرد زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در آنهایی که آسم و برونشیت دارند باعث تحریک این بیماری ها می شود.
  2. بادمجان به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثری است.
  3. بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت.
  4. دانه بادمجان ایجاد یبوست می کند.
  5. ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگ های آن اثر بند آورنده خون را داراست.
  6. بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است.
  7. خوردن بادمجان گرفتگی رگ ها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
  8. بادمجان بر طرف کننده یبوست است.
  9. جوشانده ریشه بادمجان درمان بیماری آسم است.
  10. بادمجان مقوی معده است.
  11. آب زرد رنگی که در موقع نمک زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشک کردن عرق دست و پا بهترین دارو است و اشخاصی که دست و پایشان مرتب عرق می کند باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند تا از شر این مرض آسوده شوند.
  12. اگر بادمجان را بسوزانید و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالند زگیل کنده خواهد شد.

طرز استفاده:

بادمجان دارای آلکالوئیدی به نام سولانین می باشد که ممکن است در معده های ضعیف ایجاد آلرژی و مسمومیت کند. بنابراین برای طبخ بادمجان باید ابتدا این ماده را از بادمجان خارج کرد و بهترین طرز پخت این است که خانم های ایرانی درست می کنند، یعنی بادمجان را پوست می کنند و سپس ورقه ورقه میکنند و لابلای آن را نمک می پاشند تا آب زرد رنگ و محتوی سولانین خارج شود.

البته بهترین طریقه پخت بادمجان آب پز کردن و یا پختن در فر است زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده های ضعیف مناسب نیست.

مضرات:

بادمجان با همه خواصی که گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آن ها را تشدید می کند. این گونه اشخاص اگر می خواهند بادمجان بخورند بهتر است آن را با گوشت و روغن و یا سرکه بپزند و بخورند.


فروشگاه اینترنتی مواد غذایی فست میتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fast meata